Pengumuman

Wednesday, October 14, 2009

sentiasa siap sedia

"Pertahanan Awam? Pegang senjata ke? macam askar ke? " macam - macamlah pertanyaan dari warga negara sendiri yang kurang arif dengan perkataan ini. Pernah sewaktu saya membuat rondaan semasa standby hari raya sekitar tahun 90an dulu, seorang anggota bomba dan penyelamat bertanyakan "siapakah yang membelikan minyak untuk kenderaan kami?". Itu dulu, sekarang JPAM (singkatan untuk Jabatan Pertahanan Awam Malaysia) telah semakin mengorak langkah kehadapan.



Sejarah saya sendiri sebagai anggota, bermula dari Kadet Pertahanan Awam di SMA Al Khairiah Temerloh tingkatan 4 dan 5. Sekarang, sedar tak sedar telah hampir 20 tahun berkecimpung dengannya. Di Tawau, saya terlibat sebagai Pegawai Teknikal KAPA (Kadet Pertahanan Awam) Daerah. Insya Allah akan saya galas tanggungjawab ini kerana nak lihat KAPA Tawau berjaya. Saya juga ada meng"upload"kan modul dan silibus KAPA dalam Scrib. Nak cari? taip aje Modul KAPA pada enjin carian Google, mesti dapat punya. selepas ini kalau tak ada aral melintang, saya akan letakkan link nya kat sini.

No comments:

Post a Comment